L’intercanvi de llibres de Sant Jordi
Ni pilotes, ni patins, ni cordes de saltar… pels volts de Sant Jordi al pati de l’escola CEIP La Roda només hi ha llibres.
I això des de fa 15 anys, quan un grup de pares de la comissió ecològica va decidir posar en pràctica una iniciativa pionera que tractava d’implicar als escolars amb la reutilització i el gust per la lectura.
Tots els alumnes porten de casa un llibre que ja han llegit i que hauran d’intercanviar per un altre en unes paradetes que atenen membres de l’AFA. L’èxit de la primera edició va encoratjar els pares a mantenir l’intercanvi de Sant Jordi i la comissió de socialització de llibres i biblioteca se n’ha fet càrrec.
Resulta emocionant escoltar els escolars recomanar-se un llibre o un altre.
.-Mira! aquest és xulo. Me’l vaig llegir tot en una setmana!!!. ( i potser només té cinc pàgines…. però és clar el nen que ho diu només té sis anys)
.-Eh! L’has portat tu aquest?I de què va? (els més grans ja han aprés que es disfruta més si el tema i l’argument són del seu interès).
Al menys una tarda a l’any el pati es converteix en un espai literari encobert, on intercanviar experiències i sensacions al voltant de la lectura i així l’AFA va aconseguir que es complís l’objectiu de l’intercanvi: fomentar el gust per la lectura en un espai dedicat a l’esbarjo. Però, també podríem afegir altres motius com ara: l’estalvi de paper, l’estalvi econòmic, el respecte pels llibres..
La Comissió de Biblioteca de l’AFA de La Roda està formada per un grup de mares que es troben un cop a la setmana a la biblioteca escolar. Folren llibres nous, reparen els que estan fets malbé i els alumnes, que ho saben perquè ho veuen, aprenen sense adonar-se del valor real dels llibres.
Podeu adreçar-vos a aquesta Comissió a través de l’adreça biblioteca@ampalaroda.cat
Notícies de la Comissió de Biblioteca
Recomanacions de lectura per l’estiu
18 de juliol de 2021
Recomanacions de lectura per l’estiu
Uns dies d’allò més literaris
10 d'abril de 2021
S’acosta Sant Jordi!
El treball en equip que fa funcionar la biblioteca de l’escola
10 d'abril de 2021
Què fem a la Comissió de Biblioteca
‘Vet aquí que’ canal de YouTube de contes narrats
13 de febrer de 2021
Ara ja podrem mirar i escoltar contes narrats per narradors i narradores de Terrassa
Activitats a les biblioteques de Terrassa febrer 2021
31 de gener de 2021
Activitats virtuals de les biblioteques de Terrassa